All set and done - Chicago, here I come!

Jag har precis pratat med värdpappan Kevin som också lät väldigt snäll. Han berättade en massa om Chicago och området de bor i. I området bor det väldigt många barnfamiljer eftersom orten är idealisk för dem. Lugnt område, lite trafik och många stora parker och lekplatser.

Redan efter att ha pratat 2 h igår med Helena så känner jag att jag har lättare att formulera mig på engelska. Jag har ju varit borta ett tag från skolan och engelskan där så jag var ju lite orolig igår när de ringde igår. Det kommer nog att gå väldigt fort att bli bättre på engelska när jag väl kommer dit.

I vilket som helst så bestämde vi att vi skulle matcha, dvs att jag ska bli deras aupair=) Vi ska försöka se till att jag kan åka så fort som möjligt och det kommer nog att bli den 6 Oktober, mamma och pappa är i Turkiet och Emma är i England. Så kul att ingen är kvar hemma då när jag åker=( Men det löser sig, jag får åka iväg iaf=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0