Fynd!

Igår var vi ute på en vanlig au pair kväll vilket betyder att vi hamnade på bion, vi såg filmen "The ugly truth" som var jätterolig!! Idag åkte vi till Indiana dunes igen men det var bara jag och två kompisar till som åkte dit i en bil. Vädret var perfekt och jag blev såklart solbränd i fejan, vad är liksom en fin dag utan lite röd färg?! Vi kom tillbaka ganska sent och Kerstin sa att hon helt enkelt var tvungen och ta mig till en second hand affär som tydligen skulle vara jättebra....och om den var?! Vi hade bara 20min på oss där inne innan de stängde och under den tiden hittade jag 4 par skor, 2 väskor och 1 skärp, 1 par solglasögon, allt det för 200kr=) Alla skorna är jättefina och jag har absolut ingen aning hur jag ska kunna få hem alla mina saker härifrån, helt omöjligt! Hjälp, bitte!!

Kerstin och jag

Isabella

Okej, ännu en au pair som åker och inom 3veckor så åker 2 andra till. Känns som att alla åker nästan, inte så långt kvar innan jag åker! Idag så mötte vi Isabella på Starbucks sista gången innan hon åker hem. Efter henner kommer en annan (tysk au pair så klart) som tom är yngre än mig, ett helt halvår. Efter mig så kommer det också en tysk au pair som är lika gammal som jag, Schteffi heter hon, det kommer kännas jättekonstigt.

Indiana dunes

Idag så åkte vi till Indiana dunes, en låååång strand i Indiana med sanddyner som flyttar sig. Det var Au Pair in America som organiserade allt så att vi fick åka. Vi skulle ta en buss från Chicago och när vi kom dit så insåg vi att det var inte vilken vanlig buss som helst som vi skulle ta dit utan en amerikansk skolbuss!! Så för första och säkerligen enda gången i mitt liv så fick jag åka i en amerikansk skolbuss, så litet det var där inne, fick knappt plats med benen. Det tog lite mer än en timme att komma dit och när vi väl var där så fick bussen stå i en 45min lång kö, kul!! När vi till sist kom in fick vi reda på orsaken, de hade en air show över Lake Michigan, dvs en show med flygplan som gör olika konster. Så vi satt på stranden och kollade på flygplanen, riktigt häftigt. Sedan tog jag ett dopp, kallt men inte Sverigekallt så det var ingen fara, nästan skönt när man väl var i. Ania och jag vandrade också lite uppe på sanddynerna, de var riktigt höga ändå, 60m. Efter det tog vi bussen tillbaka och sen tåget hem. Trött nu sitter jag och ser på Harry Potter på tv, inget annat intressant och så sitter jag vid datan=)

Jag och Ania I skolbussen Ania och jag

Indiana dunes En massa trappor Ania och jag på toppen

The Beach

Idag var det äntligen helg efter att ha jobbat 53timmar i veckan, puh! Så idag vaknade jag kl.10.30 och då fick jag äntligen prata med Sabrina och mina föräldrar igen. Det var första gången jag pratade med Sabrina sen hon åkte hem så det var kul=) Och med mamma och pappa hade jag inte pratat med på minst 1 månad för att Emma var här. I vilket fall, så fick jag äntligen gå till stranden i Chicago idag med Beata och Camilla. Det var riktigt kul att åka dit, så fullt med folk! Jag har nog aldrig sett så mycket folk på en strand. Vi gick iofs till den populäraste stranden i Chicago, North Ave Beach. Efter det så åkte vi till ett italienskt område, vi trodde att det skulle vara en massa italienska restauranger och så där men det visade sig att där knappt fanns något utan att det var husen som var byggda i lite italiensk stil. Inte så jättespännande direkt. Imorgon ska jag åka till Indiana dunes som tydligen ska vara jättefint, jag hoppas på vackert väder så klart=)

Förresten, jag tänker inte skriva och berätta om Floridaresan här, det är alldeles för mycket som måste skrivas! Ni kan läsa på Emmas blogg istället. Det var väldigt roligt i vilket fall=)

The beach, väldigt mycket folk som sagt! Beata och Camilla Little Italy

Jag med nya frisyren på stranden=)