Family 2 - no, thanks?!

Såg nyligen på min mejl att ytterligare en familj hade kontaktat mig. Äntligen, när med pushar på de på huvudkontoret i London så går det minsann(mejlade de innan idag och frågade hur det gick). Jag ska nog tacka nej till den här familjen också. Min syster som har varit au pair och har en hel del kompisar som också varit au pairer har tipsat mig lite om olika saker. Den här familjen  bodde en bit utanför Washington D.C vilket tydligen är ett "no, no", varför vet jag inte än men det får jag reda på när hon kommer hem. 

+ Familjen bestod av mamma, pappa och två döttrar på 10 och 7år vilket är helt perfekt!
+ De har haft 3 au pairer innan så det vet hur allt går till.
+ Sportintresserad familj som inte röker, dock är barnen intresserade av gymnastik, hur kul låter de egentligen??
+ Jag får använda bilen när jag vill.

- De har tre hundar som jag antagligen också måste ta hand.om. Det är så här: jag+stora hundar=ingen bra kombination eftersom jag är hyffsat rädd för stora hundar. Fast jag vet faktiskt inte om de är stora eller inte, ifall de är små och söta gör det inget.
- De vill att jag ska laga mat, varenda dag! De som känner mig vet att jag inte ens kan lyckas med pasta eller ris, hur ska då detta gå?? Visst, jag lär mig nog men det kommer ju ta ett tag. Det var ju faktiskt ett av deras krav, att jag skulle laga mat varenda dag, fast jag tycker det är ganska kul iaf. 
- De bor utanför Washington D.C

Hmm, detta är svårt, är inte helt säker på om jag ska tacka nej. Jag vet ju inte hur mycket bättre jag kan få det i de nästkommande familjerna. Jaja, får höra med syrran när hon kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0