Family 3 - perhaps the one?

Pratade med mamman i familjen som heter Helena i 2 timmar, eller, det var mest hon som pratade och jag som lyssnade. Jag hade ju tusen frågor samlade på ett papper som jag skulle ställa. Hon ställde en del frågor också men inte hälften så mycket som jag. En sak kan jag konstatera, den människan gillar att prata. Den här familjen är katoliker men går bara i kyrkan några enstaka gånger om året.

De bor utanför Chicago i ett hus där det ligger en massa parker i närheten. Vad jag fick intrycket av när hon beskrev huset så är de en normalfamilj i Usa, inga knösar som många au-pairer tror att alla värdfamiljer ska vara. De ska skicka foton på mitt rum senare så att jag får se hur det ser ut. Jag fick också prata med den äldsta dottern Madi som är 6år, hon verkade jättesnäll och gullig. Familjen skickade också foton på barnen och de var jättegulliga, man såg verkligen att de var syskon.

Imorgon vid halv två så ska jag få prata med pappan i familjen, Kevin. Vet inte riktigt vad jag ska prata med han om eftersom jag har pratat om det mesta med Helena så får se hur det går. Det enda jag är lite orolig för nu är att de äter för mycket fet mat, McDonalds en gång i veckan tydligen. Det låter inte helt bra, isf kommer jag att få träna som en galning där borta. De ville iaf att jag skulle resa dit så fort som möjligt och det låter inte helt fel eftersom jag har väntat så länge. Kanske ska ta upp det här med mat med han, berätta att jag inte är helt förtjust i att äta hamburgare, korv dagarna i ända. Det är nog det enda jag är lite orolig över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0