Family 3 - why not?

Inatt så drömde jag att jag var på aupairskolan i connecticut och att de inte hade hittat familj till mig än men jag var ändå i usa konstigt nog. Men efter ett tag så hittade den en familj och allting skulle bli jättebra, då vaknade jag. Även om besvikelsen över att det bara var en dröm fanns där så kände jag på mig att en familj skulle höra av sig idag. Så det första jag gjorde när jag vaknade var att kolla min mejl, inget där. Sen, nu, när jag kom hem från träningen gick jag in och kollade igen. Läs och häpna, en familj hade hört av sig och de verkar faktiskt riktigt bra. Och de vill prata med mig, idag! Gah, nervöst...jag kommer typ stamma fram engelskan. Jag ska prata med de vid kl9 så jag kommer lägga in ett inlägg efter det och berätta hur det gick.

Familj med tre barn, flicka 6år, tvillingflicka och tvillingpojke 4år.
+ Äldsta dottern älskar att simma!!! Hon tävlar lite smått och är med i ett simlag som ligger 5:a nationellt. Även tvillingarna som går på simskola på YMCA.
+ Tvillingarna är helt potty-trained. Puh, tur var väl det!
+ De bor inte i Kalifornien utan i Chicago, eller 50min från downtown. Chicago ligger i norra usa, något åt höger, vid Lake Michigan. Enligt Emma så ska det vara väldigt fint i Chicago, det är vad hon har hört. Chicago är tredje största staden i USA. Man kan ta sig runt med vattentaxi, hur kul låter inte det?! Hade nästan velat åka dit endast för båttaxins skull.

- Mamman jobbar deltid hemifrån men låser in in sig på ett rum då iaf.
- Det är tre barn, ett mer än jag önskade men det ska nog gå.

Det finns inget mer negativt, vad jag vet än så länge. Får höra vad hon har att säga. Om den här familjen är bra ska jag nog fundera på att bli vidskeplig med tanke på min lilla dröm i natt. Usch, vad nervös jag är/kommer vara. Wish me luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0