Strul med ansökan

De ringde nyss från au-pair agenturen igen. Min ansökan blev inte godkänd eftersom en av mina jobbreferenser var min mamma och inga släktingar får vara referenser. Vad kul, min ansökan blir framskjuten igen! Så nu måste jag ha en annan referens för de jobbtimmarna istället men det kan jag fixa.

Jag ringde upp agenturen igen och sa att jag hade hittat en annan, men nu var det inte säkert att jag behövde en till eftersom de hade ny personal på londonkontoret och att de nog bara gjort fel.

Det är så här att man måste ha 200 timmars barnerfarenhet och 50 av de timmarna kan man ha släktingar som referens och de resterande 150 h måste man ha någon referens som ej är släkting och det har jag också. Så egentligen är det inga problem, agenturen skulle ringa mig senare idag med nya besked om hur det blir. Hoppas jag inte måste ändra något, börjar bli lite smått otålig, det känns som att de drar ut på allt mycket mer än vad man skulle behövt. Samma sak när jag skulle ta körkortet, fick vänta i 2 månader bara för att det inte fanns någon tidigare uppkörningstid. Därför tog det också mycket längre tid tills min ansökan till au-pair var färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0