Amerikansk/tysk juldag

Idag var det amerikanarnas riktiga jul och morgonen började med bananpannkakor och grädde, inte konstigt att man går upp i vikt här! Efter det blev det paketöppning och barnen älskade mina paketer till dem. Av familjen fick jag väldigt många olika presentkort, tydligen är det det som man köper till ungdomar i min ålder här för man vill inte att det ska bli fel. Jag fick $25 på AMC(bio), $25 på Walmart, $25 på Target, $25 på Starbucks, $25 på Caribou coffee, $10 på McDonalds, $10 på Wendy's, $10 på Jamba juice, $10 på Panera bread och $10 på Chipotle. Så imorgon eller lördag blir det en massa shopping på amerikanarnas fantastiska rea=) Sen fick jag mintchoklad från Frango vilket tydligen är jättekänt över hela USA. I vanliga fall gillar jag inte mintchoklad men de här är jättegoda=)

Till lunch/middag åt vi en tysk maträtt som mormorn hade lagat, de kommer ju från Tyskland. Det var riktigt gott fast jag tror att jag har ätit något liknande innan. Mina värdföräldrar har varit jättesnälla idag(de är det i vanliga fall också) och lät mig få gå och vila lite då och då på dagen. Men mormorn däremot är lite annorlunda, hon försökte hitta jobb till mig fastän de sa att jag kunde gå. Hon sa till mig att tvätten behövde gå in i torktumlaren och att disken var ren i diskmaskinen. Det sa hon fastän att jag hade hjälpt till hela dagen och att Heli och Kevin precis sagt till mig att jag var ledig, kan man få lov att bli lite irriterad då? Det är ju inte henne jag jobbar för och inte heller hjälper hon ju till alls. Visst, hon har lite svårigheter med att gå och så men ändå. Men nu sitter jag iaf på mitt rum, ser en julfilm på tv och äter mintchoklad=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0