Jag är snart övertygad

Nu har jag kommit till samma punkt igen, hur galna amerikanare kan vara ibland. Jag får bara mer och mer bevis hela tiden. Idag är det andra dagen som vi har en massa snö här, minst en och en halv decimeter. Jag frågade mina värdföräldrar om hur man ska göra med bilen om man får sladd eftersom det är automatare och jag är van vid manuell bil. Jag fick ett svar men jag fick också veta att de inte byter sina däck till vinterdäck...de kör omkring med sommardäck på snö och is!!! Tydligen gör alla det som inte bor i bergen eller ute på landet, de är allt lite knäppa ibland, de här amerikanarna! Inte konstigt att jag kände att bilen inte fick något grepp i väglaget när jag bromsade trots att jag knappt hade någon fart alls, typ 5mph. Jag får nog börja köra som en försiktig gammal tant här om jag ska lyckas med att inte köra av vägen. 

Kommentarer
Postat av: emma

ja de ar allt lite dumma. Samma sak hande mig, men da va jag enda i connecticut, vilket inte alls blir lika illa som chicago om vintrarna!

2008-12-03 @ 11:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0