Skypejul

Idag har det varit en lite annorlunda jul än vad jag är van vid. Amerikanarna firar ju inte riktigt jul förrän den 25e så imorgon blir det en massa paketöppnande. Men det blev lite för mig idag också, jag öppnade paketer samtidigt som jag pratade med min familj över skype. Jag hade min webcam på så att de kunde se mig när jag öppnade det. Det hade nästan varit lika bra som att jag hade varit där om jag hade kunnat se dem också. Fick jättefina saker=)

Som julmiddag här blev det köttbullar, potatismos, lingon, brunsås och några maträtter som egentligen hör till Thanksgiving. Efter det åt vi morotskaka och sen blev det lite julklappsöppning. Fast vi sparade de flesta till imorgon. De tvingade mig till att öppna en av mina paketer idag, jag fick ett litet pingvinsett som man sätter upp på fönstret som pynt, jättegullig!

Nyår och Nyårsdagen ska jag vara helt ledig, vilken lycka!!=) Som kompensation ska jag jobba två lördagkvällar istället så att mina värdföräldrar kan gå ut och äta middag. Helt okej för mig bara jag inte behöver vakna klockan halv sju den 1a januari.

GOD JUL
&
GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0