Helgerna är de bästa

Fredag:

Jag och de andra au pairerna som jag brukar umgås med åkte till Elmhurst och spelade biljard. Riktigt kul att vi kunde hitta ett ställe där vi faktiskt fick komma in, de brukar ju oftast vara 21årsgräns. Efter det så bestämde vi för att åka och se på bio och gissa vilken det blev....Twilight...igen! Nu har jag sett den 5 gånger men det senaste två gångerna har varit för att det har varit någon au pair med oss som inte har sett den och då tyckte vi att det var vår plikt att gå och se den igen:P Jag stod faktiskt över att se den idag (söndag), fast det var bara eftersom jag var i DT Chicago, hehe.

 Sabrina Ania, Franchini och Isabella

Lördag, Lucia:

Den här dagen väcktes jag alldeles för tidigt av att det var alldeles för mycket ljus inne i mitt rum. Det berodde på att mina persienner slutade fungera kvällen innan så de gick inte att dra ner...kul! Senare på dagen var det dags att dra in till DT Chicago igen. Vi åkte in till Christkindlermarket på Daley Plaza, det är en tysk marknad. Där inne åt jag schnitzel till lunch men det var inte en vanlig utan en lite mer spännande version. Det är ju så här att amerikanarna kan inte låta andra kulturer ha sin egen mat utan de måste amerikanisera dem för att få amerikanarna intresserade, så varför inte stoppa schnitzeln i ett hamburgarbröd?!:P Lite spännande men ganska gott faktiskt. Sen fick jag prova Gluewein som är varmt rött vin, faktiskt riktigt gott. Det är en tysk tradition att dricka det och Yemili fick köpa det till oss eftersom vi var för unga för det egentligen. Efter det så åkte vi till Andersonville och såg Lucia på det svenskamerikanska museet. Då passade jag också på att köpa Glögg, pepparkakor, bilar och kexchoklad=)

Daley Plaza julgran=) Sabrina, Isa, jag med våra Glueweinkoppar=) Chicagos Lucia

Söndag, idag:

Idag var en jätterolig dag, jag fick äntligen träffa Flora igen. Vi gick och såg Dirty Dancing, Broadwaymusikalen=) Den var så himla bra, särskilt de sista 15min. Man hade verkligen gåshud den sista stunden när de sjöng The time of my life och det fanns jättestora discokulor i taket som gjorde mönster i hela teatern, så sjukt häftigt var det! Nästa lördag blir det Broadwaymusikalen Wicked istället, har hört att den ska vara jättebra och ser så mycket fram emot det!!=)

Flora inne i teatern=) Dirty Dancing=) <3

Kommentarer
Postat av: emma

fuskit du! Spara gärna någon bra musikal till jag kommer dit tack!

2008-12-17 @ 10:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0