Halkan

Imorse vaknade jag 05.20 eftersom jag skulle göra halkan idag, så förlåt ifall stavningen på inlägget blir lite fel här och där, jag är ganska så trött.

Först så träffade jag tre andra tjejer på körskolan som skulle göra halkan samtidigt. Vi blev körda till Bulltofta och sen var det dags för en halvtimmes genomgång av teori, kul så där på morgonkvisten. Efter det så fick vi sätta oss själva(!) i varsinn bil och köra ut till testbanan. Vi fick köra Golf och de var riktigt sköna att köra, mycket bättre än min skolas övningskörningsbil även om det är en BMW. Vilken känsla det var att få sitta i bilen själv, ingen som klagar hur man håller i ratten, bromsar eller startar.

Första testet var att man skulle köra på bra underlag i 30km/h och tvärstanna och kolla på ett ungefär hur många meter man kom. Jag kom väl ca. 7m. Efter det så fick vi göra samma sak, fast då var det istället på halt underlag. Det gick också helt okej, men efter det så sa instruktören att vi skulle köra rakt igenom där det var blöt i ca.40km/h. Jag var först av oss alla och när jag hade kommit en bit in på det blöt underlaget så kommer det upp några stolpar från marken ca.20m framför mig. Så då vred jag ju så klart på ratten och hela bilen sladdade, runt, runt, jättekul faktiskt=) Det gjorde inget att jag inte "lyckades" för det är ju bra att känna på hur det känns, det är ju egentligen meningen med hela halkan. Vi gjorde fler övningar efter det men den var väl roligast iom att jag inte alls var beredd på det. De som körde efter mig såg ju vad som hände så de var ju beredda men de gjorde ändå fel, fast de sladdade inte lika mycket dock.

Jag blev godkänd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0