Intervjun avklarad =)

Kom nästan precis hem från intervjun i Malmö, jag var där i ca 2h. Först så pratade min intervjuare som heter Therese om lite saker som jag skulle förbättra i min ansökan. Sedan pratade hon också lite om hur hon hade haft det när hon var au-pair och jag fick ställa lite frågor. Efter det så berättade hon om en bok som hon rekomenderade som handlade om amerikaner bara för att man skulle förstå varför de har den politik och sånt som de har. Den hetter Amerikanerna och är skriven av Staffan Ekendahl. Hon testade också min förmåga att prata engelska genom att ställa lite frågor på engelska om att bli au-pair som jag sen svarade på. Det var det enda som vi pratade engelska på under hela intervjun. Sist av allt så fick jag göra ett personlighetstest med 260 påståenden som man fick säga ifall de var sanna eller falska om en själv. De kunde vara påståenden som;

- Du tycker om att prata inför en grupp. (många frågor om att prata inför mycket folk)
- I skolan så var du väldigt nervös för att prata inför klassen. (en annorlunda form av förgående fråga)
- Om du fick chansen skulle du bli en bra talare. (otroligt många såna här frågor faktiskt)
- Du ser hellre en äventyrsfilm framför en romantisk. (Och varför vill ni veta det...?)
- Du tycker om att ha ordning och reda. (den frågan fick jag nog minst 15 gånger, skriven i olika former)
- Du äter hälsosamt.

Sen var det en massa andra frågor liknande dem här. Fick förresten en hel bunt med papper som jag ska läsa igenom också, bland annat ett litet häfte med information och tips från en tjej som varit au-pair.

Amerikanerna skriven av Staffan Ekendahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0