American driver's license

Imorse tog jag mitt amerikanska körkort, det var så lätt att man nästan kunde tro att det var ett skämt!

Först fick jag stå i kö i en timme, liten tid för att vara där, sen fick jag köra fram bilen och en inte så förvånande större/tjock amerikan testade hur bra jag var. Säkerhetskontrollen var tuta, blinka vänster och blinka höger. Hur låter det?? Svårt?

Efter det fick jag köra en liten runda, backa runt ett hörn, parkera i backe(måste vrida hjulen åt rätt håll), det var nog allt. Körde inte längre än en halv km, 10min. Lite skillnad mot Sverige!

Mitt amerikanska körkort=)











Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det enkelt att få körkort i Usa. och det är inte konstigt att amerikanarna kör som dom gör, efter det lilla dom får lära sig innan uppkörningen..

Ha det bra!

2008-11-23 @ 14:13:38
URL: http://nilima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0