Längtan efter svensk mat

Nu när jag varit här ett bra tag så börjar jag verkligen uppskatta svensk mat och framför allt mina föräldrars mat ännu mer än förr! Flera gånger har mina värdföräldrar här berättat om någon maträtt som de tycker är helt fantastisk men sen när jag har smakat det har det bara varit "ätbart", ingen höjdare alls. Amerikanarna är alldeles för vana vid sin micromat så de har ingen aning om hur god mat egentligen kan vara! Deras favoriter kommer ingenting i närheten till att slå min pappas grillade kycklingben och lax. Inte heller min mammas laxpasta eller våran julmat! Jag har inte smakat något här som är lika gott.

Sammanfattning: Jag saknar svenska mat oerhört mycket! Inom någon vecka måste jag dra till IKEA och köpa lite efterlängtad svensk mat, inte lika god som mina föräldrars men alltid något!=D

Kommentarer
Postat av: emma

jag haller med helt och hallet. men snart kommer jag va hemma iaf och vraka i mig mops mat. Mums mums! Ska tanka pa min stackars syster :)

2008-11-27 @ 18:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0