Magnificent Mile Lights Festival

I lördags var jag i DT(Downtown) Chicago med Sabrina, Josie och några kompisar till henne. Vi skulle se The Magnificent Mile Lights Festival. Jag kan ju börja med att berätta att The Magnificent Mile är Michigan Avenue (huvudgatan i hela Chicago) och det är där som alla snobbutiker finns. Vi åkte in vid 11 och då var det lite föreställningar och så. Jag fick se The Cheetah girls(woho?) och Jason Mraz=) Även om jag tyckt att Jason Mraz låt har varit en sommarplåga som jag hörde minst 4 gånger per dag på radion på mitt sommarjobb så var det ändå jättekul att se han i verkligheten!

På kvällen så började folk dra sig mer och mer till Michigan Ave och till paraden som skulle vara där. Det var jättekul att få se en riktig amerikansk parad. Hela paraden var till för att starta igång festligheterna inför julen och den som fick äran att tända alla ljusen i träden på Michigan Ave var Musse Pigg. Han tände några träd i taget och stannade till då och då för att räkna ner från 5 till han tände dem. Sen fick vi också se Kalle Anka, Kajsa, Piff och Puff, alla som man kan tänka sig! Mitt någonstans i hela paraden så lyckades jag fånga ett par röda vantar som delades ut gratis på butiken Harris, ingen aning vad det är för ställe men kul iaf=) När paraden var slut gick vi till Chicago river för att se fyrverkerierna och vilka fyrverkerier då, wow!! Har aldrig sett en sådan fyrverkerieshow i hela mitt liv förr. En del av fyrverkerierna lät inte, de var jättefina=) Efter showen så åkte vi hem igen, hämtade min laptop och jag och Josie stack hem till henne och kollade på Stolthet och fördom. Jag lärde henne lite svenska fraser och någon svordom, hon tycker det låter jättegulligt när jag pratar svenska, hehe:P Någon gång vid halv 2 på natten så åkte jag tillbaka till huset och sov så länge jag kunde till nästa dag. Bilder från dagen:

Vi framför scenen=)  Jag och Ipods utanför Applestore

Paraden=) Musse Pigg Stora grejor det här=) 

Här kommer Piff och Puff! Mimmi Pigg Chicago Bulls

  Fyrverkerier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0