Min nya vardag

Nu efter att snart ha varit här i en månad har jag börjat få en vardag, har fått efterfrågan om hur mina arbetsdagar ser ut. Det här är en typisk tisdag-fredag. På måndagar är inte tvillingarna i skolan och jag slutar lite tidigare på dagen för det. Helgerna är helt fria vilket är sjukt härligt:P

6.30 Vakna och göra mig redo för dagen

7.15 Väcka barnen och försöka lista ut vad de vill äta till frukost (inte alltid det lättaste) De brukar oftast äta våfflor, pumpapannkakor, french toast sticks eller toast och allt detta såklart med sirap...man måste göra det sötare än vad det är ju! Om inte något av detta så sockerflingor:)
Efter att nästan ha tvingat i dem maten(de är inga storätare direkt) så hjälper jag tvillingarna med att borsta tänderna(med tandkräm som luktar tuggummi och godis) och klä dem. På med jacka och skor, sen kör jag dem till skolan som är ca 8 min ifrån huset.

9.00-11.00 Jag är ledig och kan göra vad jag vill, brukar åka till the Y eller hem och sova igen ifall jag är riktigt trött. Annars gå och shoppa lite eller möta någon au pair.

11.15-13.00 Hämta tvillingarna i skolan och köra de hem. Laga mat, oftast korv, äggröra, pasta eller pizza sen är det naptime.

13.00-15-00 Tvillingarna sover och jag håller på med tvätten, lagar min egen mat, städar undan efter dem. När allt det är färdigt kollar jag oftast min mail eller facebook, ibland skype.

15.00 Tvillingarna vaknar, jag klär dem, sen ska vi hämta Madi på skolbusshållplatsen kl.15.40. Efter det så leker vi ute om det är fint väder, annars ritar vi eller nåt där inne och ibland så måste jag ge Lauren och Alex ett bad.

17.30 Jag slutar för dagen men äter oftast middag med familjen vid den tiden. Efter det gör jag olika från dag till dag, t.ex. idag ska jag se presidentvalet på tv och sitta ganska mycket vid datan. Så en slapp kväll, behövs lite då och då=)

23.00-00.30 Jag lägger mig för att sova=)

Bilen jag inte kör så mycket:P Min stora Toyotabil som är den som jag kör mest!=)
Mina bilar=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0