Recharge the batteries

Idag skulle jag egentligen åkt in till Chicago igen men det blev inte av...så jag har äntligen fått sova ut och om jag behövde det...så sjukt skönt:P Förutom att sova har jag varit datanörd idag, har suttit vid datan i stort sett hela dagen. Sett en film på ON DEMAND (du kan välja vilken film du vill, när du vill, fast vissa måste du betala för) som hette Failure to launch, riktigt rolig faktiskt. Såg faktiskt också lite på Pippi i söderhavet, barnen hade hyrt den filmen på engelska, jättekul eftersom de pratade svenska lite då och då, fick översätta till dem. Tänkte läsa lite teori till bilkörningen, scrapbooking och gå en liten runda som jag faktiskt inte har hunnit göra här sen jag kom för tre veckor sen.

På tisdag kommer barnen att vara lediga från skolan för det är ELECTION DAY, ska bli jättekul att uppleva det. Tydligen ska Obama hålla ett tal i Downtown Chicago den dagen (Han kommer ifrån Chicago) och de räknar med att över en miljon människor kommer åka in för att lyssna på talet. Skulle jättegärna vilja vara där men det är jättesent på kvällen och jag jobbar nästa dag, men jag kommer klart vara klistrad vid tvn för att se vem som vinner.

Glömde att berätta att igår när vi mötte döingarna på Navy Pier så var det en som var ledsen för att hon hade dött eftersom hennes pojkvän inte hade räddat henne. Det slutade med att alla vi sjöng "I will survive" med henne och folk runt omkring kollade en aning skumt på oss, hehe:) Väldigt roligt iaf=)

Förresten, dagen efter Halloween började julfestligheterna här, tidigt va?? Jag känner att jag är precis i rätt land med tanke på hur mycket jag älskar julen, har redan börjat lyssna på jullåtar på datan!

Mer jul, ge mig, mer jul, jag vill ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0