Svensk julafton

Wiee!! Jag har hittat en europeisk mataffär (Bendes) här , bara 10min från var jag bor, där jag bl.a. har sett Wasa knäckebröd och jag har hittat jäst så jag kan baka=D

Idag efter jag hade ätit middag med familjen så satt jag kvar säkert en halvtimme och vi bestämde att på julafton( i usa firar man julen på juldagen) ska vi ha svensk jul=D Så kul de ska bli, jag ska ha gjort köttbullar till oss. På något sätt ska jag försöka få tag på risgrynsgröt och vi ska köpa glögg på IKEA. Annas pepparkakor och allt annat som kan tänkas:) Vi ska faktiskt inte ha sill eftersom ingen annan än jag gillar det, men vem vet, kanske köper det samtidigt som vi köper glöggen:P  

Vi pratade också om Lucia och jag berättade att då ska vi äta lussekatter, pepparkakor och mjölk på morgonen. Precis som i min familj hemma i Sverige=D



Förresten, som au pair får jag $180 i veckan vilket är ca 1400kr så det kan bli en hel del shopping. Har inte sparat något än så länge men det kommer efter julen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0