Writing test

När man ska ta körkort i USA går det till på ett annat sätt än i Sverige. Den dagen då du känner för att ta ett körkort kan du bara bara gå till en speciell byggnad, göra testerna och få körkortet samma dag, enkelt va? Dock får man stå i en lång kö, precis som jag fick göra den här morgonen och eftersom kön var så lång så hann jag bara köra det skriftliga testet idag. Jag klarade det! Trots att det var i engelska, för jag fick reda på efteråt att man kunde göra det i sitt hemspråk. Blev lite sur, kunde ingen av de som jag pratade med där ha sagt det, de lär ju ha hört att engelska inte är mitt hemspråk. Det började med 20 frågor där man antingen kunde fylla i sant/falskt eller a/b/c/d, sen var det en sida med 17 olika vägmärken så skulle man matcha dem med olika förklaringar, det var hur lätt som helst. Jag satt nog med testet i 10min, de som jag inte förstod engelskan helt på eller inte riktigt visste svaret så gissade jag bara. Hade ju kunnat göra om det senare om jag hade velat. Totalt hade jag 6 fel, man fick max ha 7 fel så det var nära, men det kvittar för jag klarade det ju=)

Senare på dagen gjorde jag...ingenting, hehe, typ data och tv:P Hannah Montana maraton, det fanns inget bättre. Men på kvällen så åkte jag till Red Robin, en typisk amerikansk restaurang för att träffa Franchini, Ania, Isabella, Sabrina och Yémily, det vanliga tjejgänget:P Jag käkade kycklingwrap och en fruktsmoothie,  vi satt där hur länge som helst, var sist kvar och märkte knappt när de stängde och försökte diskret få bort oss därifrån. En av servitörerna frågade oss vad vi jobbade som, hon hade aldrig hört talas om au pairer så när vi förklarade så sa hon att hon också skulle vilja göra något sånt fast i ett annat land. Det är alltid en massa folk som hör oss prata och undrar vad vi gör i USA, riktigt kul när de börjar fråga:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0