Extreme Home Makeover

Okej, inte riktigt, men nästan! Idag har det varit en riktigt rolig dag med hela värdfamiljen, vi har varit på den lokala franska marknaden i Wheaton där vi köpte frukt, lite paprika och pumpa som jag ska få öva på inför "pumpkin carving contest" bland au pairerna. Efter det gick vi till biblioteket så att jag blev registrerad där, man får låna filmer gratis i 3 dagar=D Sedan åkte vi till "The Arboritum", ett väldigt känt ställe i området, nästan som en nöjespark med en massa träd fast utan en massa spel, karuseller och godis försäljning. Där finns en massa områden för barnen att leka bland och joggingspår bl.a. Tog en massa foto där på barnen men får tyvärr inte lägga upp dem här pga av agenturen.

Vid middagstid så lämnade Heli och jag barnen och Kevin kvar här och åkte till.....IKEA!!=D Vi åt middag där, jag tog laxen och sen var det dags att handla lite nya saker till mitt rum. Jag köpte en lampa som jag alltid velat ha, jättefin och typisk för IKEA...sen köpte jag sänglakan, vitt med svarta stora blommor på. Till det blev det också tre kuddar i färgerna röd, blå och vit. Mitt rum blev mycket bättre nu tack vare mina inredningsskills;)

De typiska svenska sakerna vi sedan handlade var Ballerina, lite Annas pepparkakor(vet att det är tidigt men jag fick ta vad jag ville, de har faktiskt redan börjat ställa fram allt julpynt i affärerna), gravad lax som jag ska ha till frukost imorgon(yummie!!), knäckebröd, svenskt godis och baksats. Det var säkert fler saker men de kommer jag inte ihåg:P

Nu på kvällen tittade vi lite på Enchanted och sen sa Madi flera gånger till mig "I love you, I love you", så söt! Alex sa det också innan han skulle sova=)

Förresten, vädert här är alldeles underbart, idag var det lika varmt som en av våra bästa dagar i somras hemma i Sverige, sol och säkert 22 grader, nice!:P

The Arboritum

Kommentarer
Postat av: emelie

låter ju underbart alltihopa!!:)

2008-10-12 @ 15:08:25
URL: http://ehmme.blogspot.com
Postat av: Matilda

Fyfan vad asbra det låter! Dom är ju snälla mot dig :P

2008-10-12 @ 19:03:57
Postat av: emilia

vilka mysbarn!

mina barn på fritids är inte lika gulliga hehe!

jag jobbar för övrigt där på heltid nu d.v.s. 100% nice!

men du är inte ensam om att tänka på julen. jag lyssnade på julsagor med "mina" barn förra veckan.

pusssssssssssss

2008-10-15 @ 22:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0