Feel good

Idag känns allt mycket bättre, jag tror att jag har listat ut en sak om barnen vilket är: att om barnen är ensamma med mig utan att föräldrarna är hemma över huvudtaget så är de snällare och bråkar inte lika mycket. Det har varit så flera gånger nu:P Att vara au pair är precis som agenturen beskrev det, ena stunden känns det skit och andra stunden känns det som om det inte kunde vara bättre, väldigt förvirrande:P

Imorse gick körningen bra, fick barnen till skolan precis i tid, sedan hade jag ett litet uppdrag att jag skulle åka till ett hus i området och lämna ett paket med godis...så klart kom jag lite vilse, det området där skolan ligger är helt omöjligt, tur att jag hade karta med mig=)

Här är lite bilder på hur vardagsrummet och köket ser ut i huset:

Utsikt från köket till lekrum/tvrum. Ett annat vardagsrum som jag helt ärligt inte vet vad de har det till! Alla leksaker, tro mig, det finns ännu fler på deras rum!!

Köket sett från lekrummet Köket

Här är en del av dagens lunch till mig, åt också pumpaplättar. Jag är faktiskt inte så orolig för min vikt här, äter nästan bättre än vad jag gjorde hemma eftersom sallad är det lättaste att tillaga till lunch. Till middag brukar jag äta det familjen har lagat men oftast brukar min vara lite nyttigare genom att jag hoppar över lagerna av fet ost och äter sallad till istället.

Sallad, tomater, fetaost och pinjenötter=D

Kommentarer
Postat av: emma

Det där såg jättemumsigt ut! Jag är nog hungrig..

Du verkar ha det bra:)

2008-10-22 @ 15:58:00
URL: http://emmanilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0