Hi, how are you?

Idag har jag varit på ett café med tre au pairer, Ania(polski), Sabrina(tysk) och Isabella(tysk). Vi hade riktigt kul och vi pratade en massa om Astrid Lindgren, de visste en massa om alla böcker hon gjort. Vi pratade om musikaler så jag berättade att jag ska se Dirty dancing och nu ska jag försöka få tag på en biljett till Sabrina också. Fick reda på att alla de tjejerna älskar att se musikaler också så vi bestämde att vi ska se till att gå och se en massa, de är ju faktiskt riktigt billiga!

De berättade för mig att det var väldigt svårt att få amerikanska vänner här eftersom det enda stället där man faktiskt umgås med dem är på college och då sitter i stort sätt alla för sig själv under lektionerna. Det finns en au pair i vårt område som pratar med vem som helst och hon har hur många amerikanska kompisar som helst. Så vi bestämde att eftersom vi är så dåliga på att börja prata med folk(nu menar jag inte folk som är på samma college eller så utan istället i mataffären eller nåt sånt, för det är normalt här att man pratar med folk man aldrig träffat förr i en mataffär eller vad som helst) så ska vi ha pratat med minst 3 människor som vi aldrig träffat förut till fredag nästa vecka och det ska vara vi som tar intiativet! Få se hur det går, hehe:P

Imorgon är schemat fullspäckat:
När barnen är i skolan ska jag åka och fika med Sabrina. Väl hemma från skolan ska jag göra de alla redo för Trick or treat och jag ska få följa med, min värdpappa stannar hemma så att jag ska få kunna uppleva den här amerikanska traditionen=D Efter det kommer Sabrina hit och sen ska vi möta upp några andra au pairer och vi ska antagligen till något som kallas för haunted house, vet inte riktigt vad det är men det blir nog skoj:) På lördag blir det Chicago igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0