NYC

Idag har Röda korset varit här och berättat en massa(!) om säkerhet, lite drygt och sådär men man tog sig igenom det tack vare att man visste att vi skulle in till NYC senare. Vi åkte buss in och där inne gick vi till ett ställe där jag inte varit förut, Top of the Rock, lite annorlunda utsikt än från Empire State Building, lite bättre faktiskt! Sen vidare till Times square, Frihetsgudinnan och där de bygger Freedom Tower efter World Trade Center. Köpte faktiskt en I<3NY t-shirt till(har en hemma) men denna var i en så fin grön färg att jag var tvungen att ha den också, jag menar, jag har ju inte köpt något annat i USA än och det är ju bara konstigt. Men det är så svårt när man går in i en affär, där är typ tusen saker man vill ha men vi har inte riktigt än haft tid att gå igenom allt för att kunna välja ut något. Jag ska definitivt shoppa mer i Chicago!=D



Empire State från utsikten från Top of the Rock Central Park från Top of the Rock Sandra, Elina, jag och Lisa (svenska au pairer på Top of the Rock)

Svenskar är vi allihopa=) Rockefellar Center före julpyntningen På Times Square=)

Ett foto som jag blev alldeles förtjust i över byggnaden där vi var på Top of the Rock=)



Kommentarer
Postat av: Sophie Magyar

Hej :) ser att du landat i Chicago.. Har mina släktingar där nere! se till att åka upp högst upp i "john Hancock building" riktigt häftig utsikt ! och water tower place.. utmärkt shopping :D

2008-10-09 @ 11:04:51
Postat av: Emma

Erika, du maste byta overskrift pa din sida. Du kan inte heta blivande aupair langre!!! Fina bilder forresten. :)

2008-10-09 @ 15:32:01
Postat av: Amanda

Låter som du har en kanon kul tid :D hoppas de bara blir roligare och roligare :)

2008-10-09 @ 17:28:59
URL: http://mandizen.blogg.se/
Postat av: emilia

hahahah en sån turist du är (skicka en till mig) ;P

2008-10-15 @ 21:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0