Orientation - Day 1

Jag vaknade kl5 den härliga mörka morgonen, tog taxi till Svågertorp, bara 220kr, riktigt billigt faktiskt! Sen blev det tåget till Kastrup där jag mötte två andra au pairer, Sandra och Emmelie. Vi checkade in och allting gick hur bra som helst, vi flög till Zürich och där mötte vi en massa andra svenska au pairer, totalt är vi 11st. Vi flög vidare till JFK i New York och åt i stort sett heeela vägen dit, god mat faktiskt. Jag såg bara en film på flyget eftersom de hade en massa problem med det...lite synd men då fick man iaf chansen att sova lite. När vi väl var på hotellet vid kl19 som ligger i Stamford, CT så gick de igenom lite saker så fick man en t-shirt med texten Au Pair in America..väldigt...ehm...fin. Efter det så fick vi äta, någon pasta med tomatröragrej, hyffsat gott. Vi fick våra rum och när jag kom upp så var där ingen alls. Några av oss svenskar gick till ett shoppingcenter som ligger nära här, jag antar att du(Emma) känner igen dig på bilderna, det gör jag iaf. Det är så här att jag har varit i den här staden innan eftersom min syster (Emma) var au pair i staden brevid, så lite kul att få se allt igen. När klockan sen var halv tolv så kom mina rumskamrater, riktigt snälla och ganska bra på engelska faktiskt. Här är bilder:

 
Starten Schweiz Juice och tv, som det ska vara på ett flygplan

På bussen med svenskarna Fler svenskar:) På hotellet som var jättefint inuti 

Au pairer  På hotellet=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0