Wheaton, IL

Nu sitter jag här i mitt nya rum för ett år framöver, känns lite lustigt att skriva så menmen=) Tänkte att jag skulle berätta lite om igår när jag kom till familjen för första gången.

Igår så hade vi lektioner på skolan fram tills 2, sen var det dags att börja färden mot vårt nya men lite annorlunda liv. Några av oss åkte med buss till flygplatsen La Guardia där jag och Emilia(en annan svensk au pair som bor i centrum av Chicago) skulle ta ett flyg kl.18 till Chicago. Då var det så här att det gick inte eftersom det flyget hade blivit inställt och vi hade blivit ombokade till fredagen istället, great! Vi pratade med dem och fick till slut bokat om till ett flyg kl.17. Efter att ha klydddat med att ringa till agenturen så att de kunde ringa till familjen och berätta att vi kom tidigare och efter att ha blivit genomsökt vid säkerhetskontrollerna av ingen orsak så kom vi till sist på flyget. Vi kom till sist fram och där mötte Kevin mig, vi tog bagaget och körde till huset. Där väntade 3 hoppande barn, skrikandes av förväntan, vilket var en ganska rolig syn! Allt gick jättebra första kvällen och alla barnen gav mig en kram innan de skulle gå och lägga sig.

Mitt rum är riktigt fint, när jag kom in i rummet så var där 3 ballonger i taket fyllda med helium och på skrivbordet så var där blommor, en tidning med all träning på YMCA och ett Au Pair in America välkomst/Halloween paket. Där var också en korg med allt som en tjej kan behöva, schampo, balsam, tandkräm, deo, servetter m.m. Till slut så var där också en annan påse med en massa generös saker i=) Där var en IKEA katalog med $100, tanken är att jag ska få dekorera mitt rum lite hur jag vill, vi ska nog åka dit imorgon=D Jag fick ett presenkort på $10 på Jamba Juice där de gör smoothies och lite annat. Ett annat presentkort på Walmart, $25 för att kunna köpa lite fler saker jag behöver. Ytterligare ett kort laddat med $25 på Starbucks så klart . Här är lite bilder på rummet:

Mitt skrivbord med påsarna Skrivbord och säng Säng, stol, byrå och dörröppningen. 

En pumpa som de hade målat till mig=)

Kommentarer
Postat av: Nina

Du verkar ha fått en toppenfamilj :)

2008-10-15 @ 19:34:56
URL: http://mynina.blogg.se/
Postat av: emilia

shit vad generöst!

men så såg väl inte rummet ut på bilderna jag såg...eller?

pussssssssssssss

2008-10-15 @ 21:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0