Stockholm

I onsdags kväll så åkte jag till Stockholm, men först så träffade jag Emmelie (en au pair som åker samma dag med samma agentur som jag) som också skulle till ambassaden, jättekul att träffas innan vi åker, snacka igenom allting=) Vi tog tåget tillsammans till Stockholm, stod i evighetskö utanför Amerikanska ambassaden som för övrigt var en jätteful byggnad, helt grå stenklump, satt i kö inne på ambassaden, blev godkända och sen käkade vi. Då kom också Tina upp till Stockholm så då mötte vi henne och sen skulle Emmelie åka hem, men vi ses snart igen;)

Eftermiddagen/kvällen med Tina var jätterolig, vi shoppade, var på Friskis&Svettis(jag blev tvingad!), åt Fondue(för första gången i mitt liv) och chokladfondue(övergott!), sen visste vi inte riktigt vart vi skulle ut så jag smsade en annan tjej(Sanna) som också ska åka samtidigt som mig till usa men från Arlanda, så vi mötte upp hon och hennes kompisar...utestället blev Solidaritet, lite annorlunda än hemma det var kul, en sjukt massa piloter där den kvällen och det var tydligen ingen raggningsreplik=)

Nästa dag blev det till att fixa internationellt körkort, gå en lång runda i Stockholm(ta foto, leka top model), shoppa mera, käka pizza och förfesta på hotellrummet med en massa sång från min ipod och hemmagjorda musikvideor, åka till Stureplan och gå till ett ställe som heter Ice. Jag hittade dessutom mig själv här också, eller iaf Linsen!

På lördagen blev det till att vakna tidigt, hoppa över frukosten för att skynda till tåget, det blev lite vääl bråttom men det gick=) Trötta som vi var så sov vi på tåget den största delen på vägen hem efter några väldigt roliga dagar i Stockholm=)

Workout! El Stockholmo Fondue, yummie! 


  I Stockholm fuskar man med julen! Gamla stan är så gammalt att det är i svartvitt:o

  

Välkänt torg eller...?

 

Stureplan

My place!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0