Svensk dag på hög nivå!

Idag åkte jag och Karin(den svenska au pairen) till IKEA=) Där åt vi köttbullar och potatismos, räkmacka och mandelkaka, mums! Efter det gick vi omkring i affären och tog foto, folk tyckte nog att vi var lite konstiga men hey, vi kommer från Sverige och är jätteglada över att få se lite och känna oss som hemma. När vi gick in i förvaringsavdelningen där man hittar sin möbel så hade jag lika bra kunnar vara i Malmös IKEA så likt var det ifall man bortser från vilken valuta priserna stod i. När vi gått igenom allt så kom vi till en liten matavdelning, där handlade vi mycket. Jag köpte köttbullar till min värdfamilj, sen köpte jag Ballerina, Singoalla, tunnbröd, skorpor, kexchoklad, marabouchoklad, 2 flaskor med cider, delicato chokladbullar, senapssill och löksill=) Ganska mycket va, men jag har faktiskt varit borta från Sverige mer än ett halvt år nu! 

Efter IKEA åkte vi hem till Karin i regnet som påminde väldigt mycket om svensk sommar, vi satt i källaren, kollade på Lilla sjöjungfrun och åt svenskt godis. Det kändes som om jag lika bra hade kunnat vara i Sverige just då! Sen åkte vi till en italiensk restaurang där vi mötte 4 andra au pairer och åt middag. Det blev en liten sallad, mer kunde jag inte få ner och nu 4h senare är jag fortfarande lika mätt! Undrar om jag ens kommer vara hungrig imorgon??!

Karin, visst ser det exakt ut som i Malmö?? Svensk mat men jag åt verkligen inte allt det där!! Min shopping=)

Pastaälgar?? Sverigeväder 

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åh min stora dröm i USA var ju att åka till Ikea!!

Är det inte konstigt att vilja något sååå svenskt när man är i USA. De är som när man äter på restaurang i ett charterland bara för att ägarna är sveenskar eller så.



Hoppas allt är bra med dig och att du har ett bra år som au pair!!

Kramar Louise

2009-04-23 @ 18:40:15
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0