Kerstin

Den här helgen började med att ta foton med Beata vid sjön och se gå till restaurangen Chilis och möta Silke där. Vi beställde jättegod mat, hamburgare med svamp i och quesadilla. Förrätten var tortillachips och salsa och efterrätten var en kaka med glass och smält vit choklad, jättegott och det kostade bara 10dollar! Vi orkade inte ens äta allt så mycket det var. På lördagen så pratade jag med min kära familj hemma i Sverige, fick reda på vad som hänt den senaste tiden och vilken mat de åt grillat den kvällen, som alltid. Min värdfamilj grillar inget annat än korv och hamburgare så jag behöver lite omväxling och det behövde jag inte vänta länge på. Lördag kväll så åkte vi hem till Kerstin för hennes födelsedag/hejdå fest och vi fick grillad kyckling, wiee=) Det var ju nästan 1år sen sist så gissa vem som jublade. Jag hade köpt ett fint halsband till Kerstin och ett kort. Vi sov över hos henne eftersom det var nästan ingen som hade bil. 

Söndag morgon kom jag tillbaka till huset, gick in på mitt rum.....och sov=) Precis när jag gick ut från mitt rum så är det världens bråk i huset. Heli hade ställt en coca cola burk i familjerummet/vardagsrummet och Alex hade sprungit och vält den på deras heltäckningsmatta. Heli var arg på Alex och Kevin var arg på Heli för att hon skyllde på Alex så jag gick snabbt in på mitt rum igen tills det var över...inte jättekul att vara där ute mitt i allt skrikande. Men det har inte varit så mycket av det annars här under året. På eftermiddagen hämtade jag Beata och vi åkte och shoppade, sen åkte vi hem till henne och jag fick se en massa bilder från Polen och hur hon såg ut då, vilken skillnad! Jag handlade en hel del men det var billigt och kläderna gick direkt ner i resväskan till när jag ska åka hem i Oktober. 

Snart kommer jag nog osså att boka en resa till Miami, mina värdföräldrar åker till Indianapolis den 27-30/8 så då vill jag ju inte stanna i huset. Så det blir nog Miami med Beata och hennes bror, har hittat ett billigt flyg och ett hostel där=)







  


Kommentarer
Postat av: emma

Du är så fin i ditt hår min lilla schwester

2009-08-03 @ 21:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0