Chinatown and Superbowl

Idag har jag varit i Chinatown för första gången...de firade nyår med en parad där som var ganska kul att se. Efter det gick vi alla och åt på en kinesisk restaurang. Jag åt räkor med ris och grönsaker, riktigt gott! Fick också reda på att det har kommit en ny au pair i Josies och Beatas agentur och hon är svensk=) Hon bor en bit bort men det är det närmsta till mig som jag har hört att en svensk au pair bor.

I Chinatown så jag köpte jag också en smoothie och inte vilken smak som helst utan avokado, förvånansvärt gott faktiskt! Efter det åkte vi tillbaka till DT och gick till en bar/restaurang för att bete oss som riktiga amerikanare och titta på superbowl=) Idag började superbowl och jag har fått beskrivet för mig att det är nästan som en amerikansk helgdag med mat framför tvn. Men det är inte den amerikanska fotbollen som är det intressanta utan reklamen som är i pauserna. De reklamerna kostar 3miljoner dollar och är amerikanarnas stora samtalsämne för imorgon=)

Josie Kinesisk orm Chinatown

Chinatown och Sears Tower

Merle och Michael Jordans fingeravtryck Superbowl=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

superbowl är löjligt stort! De till o med samlades på barerna här på universitet för att se på det mitt i natten!

2009-02-02 @ 16:06:41
Postat av: Mikaela

Ja just det. Javla skit haha. Skulle ju ocksa akt in till Chinatown for att kolla pa det. Fast i DC da.

2009-02-02 @ 19:33:46
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0