Museum of Science and Industry

Idag var jag med min värdmamma och barnen på ett känt museum i Chicago. Vi tog bilen dit där på morgonen och spenderade i stort sett hela dagen där. Det var jättekul, säkert det roligaste museumet som jag har varit på. Där var en stor U-båt, ett tåg, ett Boeing 707 flygplan och en massa andra saker med knappar och sånt kul=) På ett ställe satt vi och hade 2min på oss att identifiera olika ljud från båtar/havsdjur så som man hade hört dem om man hade varit på en ubåt. Jag och Heli satt och var underhållda med det en lång stund, riktigt kul!

Nu på kvällen har jag varit på ett au pair möte och där var den andra nya tjejen. Hon är från Tyskland och typ 24år men hade lätt kunnat tro att hon var 20 eller nåt. Hon ska antagligen med mig och Ania till DT Chicago till helgen, hon har inte varit i Chicago alls än så vi får visa henne runt=)



Modell av Chicago Flygplanet DNA-rummet

Kommentarer
Postat av: emma

later roligt. Awww..San sot kylling!!!

2009-01-21 @ 17:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0