NHL

Idag var jag och såg en ishockeymatch, så kul det var, mycket roligare än basketboll! Det var Chicago Blackhawks vs. NY Rangers. I NY Rangers spelar bland annat Henrik Lundqvist, han släppte in 2 mål idag men de vann ändå med 3-2. Hela United Center var i stort sett fullsatt, över 22 000 människor satt och hejade, skrek och hurrade vid mål. Att inte ryckas med av det var omöjligt. I tredje perioden när Blackhawks låg under med ett mål och det bara var några få minuter kvar så blev det powerplay för dem. Två spelare från NY Rangers hade timeout och alla Blackhawks satte fart mot målet. Efter ca 1min hade de gjort ett mål, när det hände ställde alla 22 000 upp och skrek och hurrade, jag har nog aldrig haft roligare än så här förut när jag har tittat på någon sport. Jag ska definitivt gå och se fler matcher, iaf den mot Detroit Red Wings där det finns väldigt många svenska spelare. Idag såg jag en 60 år gammal kvinna gå omkring med en liten svensk flagga och några andra gå omkring med Lundqvist tröjor, man kan inte låta bli att känna lite stolthet då=)



Vår duktige svenske målvakt=)


Kommentarer
Postat av: emma

TJOHO! Nu e jag en stolt storasyster! Visst var det roligt??! Man ser sa mycket mer an vad man far se pa tvn och sen sa e det san kul stamning. Roligt att du tyckte om det!

2009-01-18 @ 14:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0