Indiana dunes

Idag så åkte vi till Indiana dunes, en låååång strand i Indiana med sanddyner som flyttar sig. Det var Au Pair in America som organiserade allt så att vi fick åka. Vi skulle ta en buss från Chicago och när vi kom dit så insåg vi att det var inte vilken vanlig buss som helst som vi skulle ta dit utan en amerikansk skolbuss!! Så för första och säkerligen enda gången i mitt liv så fick jag åka i en amerikansk skolbuss, så litet det var där inne, fick knappt plats med benen. Det tog lite mer än en timme att komma dit och när vi väl var där så fick bussen stå i en 45min lång kö, kul!! När vi till sist kom in fick vi reda på orsaken, de hade en air show över Lake Michigan, dvs en show med flygplan som gör olika konster. Så vi satt på stranden och kollade på flygplanen, riktigt häftigt. Sedan tog jag ett dopp, kallt men inte Sverigekallt så det var ingen fara, nästan skönt när man väl var i. Ania och jag vandrade också lite uppe på sanddynerna, de var riktigt höga ändå, 60m. Efter det tog vi bussen tillbaka och sen tåget hem. Trött nu sitter jag och ser på Harry Potter på tv, inget annat intressant och så sitter jag vid datan=)

Jag och Ania I skolbussen Ania och jag

Indiana dunes En massa trappor Ania och jag på toppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0