En helg i Oak Park

I fredags åkte jag ut till Riverside och Oak Park där Flora(den franska au pairen) bor så sov jag över där till idag. På fredagen firade vi en av Floras vänners födelsedag med att hyra en limousine och köra omkring i DT Chicago=) Riktigt häftigt, det var inte alls särskilt stort i den för vi var 10pers men vi behövde inte heller betala mer än 18dollar var. Vi hade en ukrainsk chaufför som öppnade dörren för oss när vi gick av vid Chicagobönan m.m.


In the limo Flora Framför Chicagobönan

På lördagen så körde Flora mig och några av hennes kompisar in till stranden i Chicago. Vi gick omkring där, tog foton och längtade till sommaren=) På kvällen köpte vi spagetti och köttbullar som vi åt hos en annan au pair. Jag var nog hemma totallt hos tre au pairer i det området, deras hus var så gamla och inte alls fina faktiskt. Förut tyckte jag inte att huset som jag bor i var särskilt fint men jämfört med dem så är jag riktigt glad över att vara i detta.



Idag när jag kom hem så väntade jag ca 1 timme, sen kom Ania, Sabrina och Beata över. Vi skulle planera nästa helg, Washington DC och sen efter det åkte vi till en park där vi träffade några andra au pairer. Vi åt middag där och sen hem till en annan au pair och till sist hem här igen. Väldigt "busy" helg, men kul=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0