Örk!

Dessa amerikanare och deras mat!! Idag på teckenspråkskursen så fick vi ett litet snack som var som ett litet pyssel där hon berättade hur man gjorde de olika sakerna i teckenspråk. Vi fick 1 selleri, 2 små kringlor, 2tändstickor och 2 russin. Det började med att vi la i flytande ost(som finns på nachos) i sellerin, sen på med kringlorna som om de vore vingar. Tändstickorna ut från sellerin med russin i ändarna, det skulle föreställa en fjäril och den var ganska fin. Men ost(!), selleri(!) och kringlor tillsammans, bläää!! Jag tog ingen ost i min, var nog den enda, men jag pratade med några av de som jag satt med och berättade att i Sverige äter vi faktiskt inte ost med allt.

Vi fick också lära oss "the american pledge" i teckenspråk, visste inte ens att de hade något sådant. Tydligen är det en liten ramsagrej som de säger varje dag innan de börjar i skolan, löjligt kan jag tycka=) Läraren frågade mig om vi har något liknande i Sverige men jag sa att vi bara har vår nationalsång och inget annat.


Kommentarer
Postat av: Nina

Selleri och ost?! Bleeeh xD

2009-03-20 @ 21:43:50
URL: http://mynina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0