St. Patricks day

Idag är det St.Patricks day och jag har varit i dt Chicago såklart, de hade en parad där och de färgade floden GRÖN!!! Och inte mörkgrön eller nåt sånt utan riktig grön, riktig skarp grön! St.Patricks day betyder inte bara parad och färgning utan för en del folk betyder det också fest. Utanför alla pubbar och barer stod det långa köer med folk för att komma in och fira den här dagen som man ska enligt dem. Det var nog den största folksamlingen som jag har sett än så länge här i Chicago.

Efter paraden gick vi för första gången till Cheesecake factory, ojojoj vad gott! Jag köpte en bit white chocolate caramele cheesecake, det var min lunch idag för den biten var så stor och så mäktig. Väldigt god men också ganska dyr, nästan 8 dollar!



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hur i helvete fargade de floden gron?!

Och i min kalender star det att st patricks day ar pa tisdag :S

2009-03-16 @ 00:13:25
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0