Turist, javisst!

Den andra dagen i Seattle börjades med en tur till University of Washington där vi gick omkring och tittade lite, tog foton. Efter det åkte vi tillbaka till Pike Place Market där vi gick omkring och tittade. Vi gick också in i världens första Starbucks som ligger där, det tog evigheter att få sitt te...där var en(!) person som serverade alla turisterna, stackare!! Pike Place Market är tillsammans med Seattle Center det största turiststället där så ni kan ju alltid försöka att föreställa er hur många människor där var. Där var mycket fisk, grönsaker, frukter och turistprylar. Efter att ha tagit många foton, tom blivit skämtad med att jag borde betala 10cent per foto jag tar till de om jobbade i ett fruktstånd, kollat på turistsaker så köpte två tavlor som jag ska sätta upp på mina väggar=)

Vi gick ner till hamnen och tog en guidad båttur runt hela hamnen där vi fick veta en massa om Seattle. Ännu en gång fick vi se hela Seattle med bergen i bakgrunden och med vattnet framför. Såg också den väldiga bergskedjan som de har i väst där. På andra sidan den så är flera olika inspelningsplatser av Twilight som snart också kommer ut på dvd=)

Sen var det dags för nästa guidade tur, en tur under gatorna, i Seattle's underground. Den turen var jätterolig, de skämtade hela tiden och då fick vi veta en hel del om Seattles historia på ett roligt sätt, väldigt bra guider=) Kommer knappt ihåg det just nu men det är bara för att jag är så trött:P På kvällen så åt vi mexikansk mat, jättegott och alldeles för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0