Landing in the emerald city

Jag hade jättekul med Sandra i Seattle och nu har jag mer eller mindre en uppsats att skriva om hela resan, så om ni inte orkar läsa igenom allt förstår jag=) Men jag kommer att skriva en dag i taget för det tar så lång tid att skriva också.

Förra torsdagseftermiddagen så körde Heli mig ut till O'hare airport med barnen i bilen. De körde mig dit väldigt tidigt och när jag kom dit gick allt väldigt lätt, på 5min hade jag gått igenom all security check och fått mitt boarding pass. Så klockan var 16.00 när jag var där och flyget skulle inte gå förrän 18.40. Men då ändrades tiden för avgång till 20.00 och sen till 20.25, 20.35 och sen till sist 21.15. Det slutade med att flyget åkte iväg 21.45, sent! Så det blev till att köpa en skvallertidning (det har dem gott om här) och den billigaste tänkbara middagen, McDonald's.

På flyget så sov jag hela vägen men vaknade lite då och då, tror att det var ett 4h flyg. Så jag var framme väldigt sent men lokalbussen gick fortfarande så jag tog den ner till downtown Seattle. På vägen såg jag en massa(!) flygplan som stod(Boeing flygplanen byggdes ju här) på olika fält och jag åkte förbi ett stort flygplansmuseum.

I downtown Seattle hittade jag väldigt lätt till hostlet, det låg väldigt centralt, precis vid Pike Place Market som är en väldigt känd fiskmarknad men de har en massa grönsaker, frukter och andra turistsaker också. Hostlet hette The green tortoise och var faktiskt ganska fint, jag betalade bara typ 30dollar per natt och det låg ju så centralt som det kan bli så det var jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0