St.Paul-Minneapolis-Mall of America

I fredagskväll så åkte jag, Beata, Ania och Carolina in till Chicago där vi tog nattbuss till Minneapolis=) Det tog 8h och vi var framme kl.7 på morgonen. Först så åkte vi till St.Paul, jättemysig stad med ganska gammal arkitektur. Där såg vi också Mississippi river. Det kändes jättekonstigt att gå omkring i både St.Paul och Minneapolis för där var nästan ingen ute på gatorna ifall man jämför med Chicago. Chicago är typ en turistmagnet just nu! Vi såg några byggnader med speciell arkitektur, samma sak i Minneapolis...annars är där inte så många turistställen där. Det största är ju Mall of America, dit vi också åkte. USAs största shoppingmall och det var inte litet de stället!! Ca 520 affärer, ett nöjesfält och ett aquarium, biograf och ja, allt möjligt. Det var uppdelat på 4 våningar och i syd, väst osv. Jättestort!! Jag köpte faktiskt bara en sak, en klänning från Forever 21. På kvällen så tog vi en annan nattbuss hem till Chicago.

Nästa dag när jag kom hem så fick jag reda på att jag skulle vara själv hemma över natten, första gången här...så skönt att slippa skrik och allt annat. Jag gick till utomhuspoolen här som precis har öppnat, riktigt nice där, solade och simmade med Isabella. I like! På kvällen så gick jag och Josie till Zero Gravity, det var så kul! De hade strandtema och i mitten av dansgolvet i taket så hade de satt upp stora bubbelmaskiner som gjorde en massa bubblor...det var som ett bubbelhav. Det var nog underskott av tjejer den kvällen för jag tror säkert en 30 olika killar frågade om jag ville dansa. Men det var kul där!

 

Kommentarer
Postat av: Nina

Ohh vad söt outfit :D

2009-08-05 @ 22:14:16
URL: http://ninaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0