Avskedsmiddag

Jepp, nu var det dags att börja förbereda för hemresan. Idag så hade jag en middag med min värdfamilj på en väldigt fin restaurang! Jag tror aldrig att jag har ätit så fin mat förrut, eller så dyr iaf. Det var definitivt den godaste maten på hela året här, en fiskrestaurang. Mina värdföräldrar var ute och åt tillsammans förra helgen på samma ställe och de var övertygade att jag skulle gilla det och om jag gjorde! Det var riktigt gott, nästan lika gott som mina föräldrars mat! Som förrätt åt vi bläckfiskringar och sen tog jag ceasarsallad. Efter det åt jag grillad lax med dillsås, potatismos och sparris. Till efterrätt blev det en chokladkaka med glass, så gott! Jag tycker de är så galna som tar oss till så fina ställen, bara min mat kostade typ 40dollar, sen var det ju två vuxna till och tre barn. Synd bara att barnen inte uppskattar det så mycket. 

När vi kom tillbaka så hade de presenter till mig, så snälla!! Jag fick en Flip videokamera, den nyare som filmar i HD, kan inte förstå att de köpte något så fint! Sen fick jag också ett jättefint halsband och ett halsbandssmycke som var en pingvin som skulle vara från barnen, jättegulligt. Efter det satt vi och kollade på Star Wars innnan de skulle lägga sig, Lauren satt i mitt knä som vanligt, jag börjar inse hur mycket jag kommer sakna allt här även om jag längtar hur mycket som helst efter allt hemma. Det känns så konstigt! 

Innan idag så sa både Madi och Lauren till mig att de kommer gråta hela natten efter att jag har åkt hem och de undrade om jag kunde hälsa på en gång per år, så söta, förstår inte att jag aldrig kommer att ha råd med det, inte som student iaf. Under middagen så berättade också mina värdföräldrar om hur nöjda och glada de har varit med att ha mig som deras au pair och det kändes så kul att höra=)

Kommentarer
Postat av: emma

så söta de va! förresten, har du bett dem skriva referens än? för det måste du så att du har bevis på hur duktig du har varit!

2009-09-26 @ 09:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0